İŞ BANKASI 2013 FAALİYET RAPORU - page 76

2013 yılında hayata geçirilen insan kaynakları uygulamalarıyla, İş Bankası’nın kurumsal stratejik öncelikleri ile uyumlu insan
kaynakları çözümlerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir.
İş Bankası’nda işlem hacminin artması ve yeni şube açılışları nedeniyle doğan ihtiyaçlar sonucunda gerekli olan insan kaynağının
Banka’ya kazandırılarak, personel ihtiyacının hızlı bir şekilde karşılanması için 2013 yılında farklı unvan gruplarında 956 çalışanın
istihdam edilmesi sağlanmış olup 2013 yıl sonu itibarıyla personel sayısı 24.129’a ulaşmıştır.
“Türkiye’nin Bankacılık Okulu” olarak da tanımlanan İş Bankası, sektörünün en nitelikli insan kaynağını yetiştirmekte; çalışanların
mesleki gelişimlerinin ve kurum bağlılıklarının artırılmasına özel önem vermektedir. Aynı hassasiyet eleman alım süreçlerinde de
gösterilmekte olup 2013 yılında gerçekleştirilen alım süreçlerinde bölgesel / yerel alımlar yapılarak süreçlerin etkin yönetimi ön
planda tutulmuştur. Aday memnuniyetinin sağlanması hedeflenerek görev tekliflerinin adayların ikametlerine en uygun yerlere
yapılması ile de İş Bankası’nın “Tercih Edilen İşveren” konumunun güçlendirilmesi sağlanmıştır.
İnsan kaynakları süreçlerinde operasyonel maliyetleri ve riskleri azaltacak, çalışanların insan kaynakları süreçlerine etkin katılımını
sağlayacak, iş gücünün verimli kullanımını ve insan kaynakları verisinin doğru ve güvenli tutulmasını destekleyecek uygulama
geliştirme çalışmaları 2013 yılında da sürdürülmüştür. İnsan kaynakları süreçlerinde; çalışanların Banka’ya ve iş süreçlerine dair
görüşlerini üst yönetime doğrudan iletebilecekleri kanallar geliştirilmiş olup çalışan memnuniyeti kapsamında olumlu geri bildirimler
alınmıştır.
İş Bankası’nda eğitim faaliyetleri, kurumsal hedeflerle uyumlu ve diğer İnsan Kaynakları uygulamalarını tamamlayıcı nitelikte
tasarlanarak hayata geçirilmektedir. Banka çalışanları, kariyerlerinin her aşamasında, öğrenme tercihlerine göre eğitim alabilecekleri
karma eğitim uygulamaları ile desteklenmektedir. 2013 yılında bu uygulamalara, sosyal öğrenme araçları olan İşpedia ve İştube
uygulamaları eklenmiştir. İş Bankası eğitim ekibi; 2012 yılında American Society for Training and Development tarafından “Uygulama
Mükemmelliği” ödülüne, 2013 yılında ise Brandon Hall tarafından “En İyi Eğitim Ekibi” ödülüne layık görülmüştür.
İş Bankası’nda ara kademe yönetici transferi yapılmamakta, tüm yöneticiler Banka’nın kendi bünyesinde yetişmektedir. Yöneticilerin
ve yöneticiliğe hazırlanan çalışanların yeni unvan ve görevlerinde ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerilerin kazandırılması konusuna
oldukça önem verilmekte, bu amaçla teknik ve kişisel gelişim programları düzenlenmektedir.
İş Bankası Çalışan Performansı Yönetimi uygulamaları; yurt içinde ve dışında tüm Banka çalışanlarının gelişimini destekleyecek,
Banka’nın kurumsal kültürü, değerleri ve etik ilkeleri ile uyumlu, kollektif sermaye anlayışını ve iletişim kültürünü güçlendirecek bir
yaklaşım çerçevesinde yürütülmektedir.
İş Bankası’nda çalışanların sosyal hakları, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Toplu İş Sözleşmesi ile belirlenmektedir. Şubelerde
ve Genel Müdürlük Birimlerinde görev yapan yöneticilere ve yönetici adayı çalışanlara yılda bir kez yönetici primi ödemesi
yapılmaktadır.
Yönetici primi ödemelerinin çalışanların performansının yanı sıra İş Bankası’nın uzun vadeli stratejisi ve üstlenilen riskle uyumlu
olması gözetilmektedir.
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’ndan doğan yükümlülükler, İnsan Kaynakları Fonksiyonu bünyesinde yerine getirilmektedir.
Yapılan çalışmalar ile yasal uyumun sağlanmasının yanında çalışanlar arasında bir iş sağlığı ve güvenliği kültürü oluşturulması
hedeflenmektedir.
İş Bankası’nda İnsan Kaynakları Uygulamaları
Kurumsal Yönetim
74
İş Bankası
2013 Faaliyet Raporu
1...,66,67,68,69,70,71,72,73,74,75 77,78,79,80,81,82,83,84,85,86,...320
Powered by FlippingBook