80
İŞ BANKASI
2012 FAALİYET RAPORU
2012 yılında, İş Bankası’nda işlem hacminin artması ve yeni şube açılışları nedeniyle doğan ihtiyaçlar sonucunda gerekli olan insan kaynağının
Bankamıza kazandırılarak, personel ihtiyacının hızlı bir şekilde karşılanması için farklı unvan gruplarında 31.12.2012 itibariyle 670 çalışanın
istihdam edilmesi sağlanmış olup Bankamızın personel sayısı 24.411’e ulaşmıştır.
Sektörün “Bankacılık Okulu” olarak da tanımlanan İş Bankası, eleman alım süreçlerinde uluslararası kabul görmüş standartlarda objektif
değerlendirme araçlarını kullanmakta, en iyi adayların Banka bünyesine kazandırılmasını amaçlamaktadır. 2012 yılında gerçekleştirilen
alım süreçlerinde bölgesel / yerel alımlar yapılarak süreçlerin etkin yönetimi ön planda tutulmuş ve aday memnuniyetinin sağlanması
hedeflenmiştir. İşe alım sürelerinin kısaltılması ve görev tekliflerinin adayların ikametlerine en uygun yerlere yapılması ile İş Bankası’nın
“Tercih Edilen İşveren” konumunun güçlendirilmesi sağlanmıştır.
İşe yeni başlayan çalışanların uyum süreçlerini hızlandırmak, teknik bilgi anlamında destek vermek, çalışma ortamında kendilerine rehberlik
etmek ve ihtiyaç duyabilecekleri bilgilere en hızlı ve en doğru kanallarla ulaşabilmelerini sağlamak amacıyla hazırlanan “İŞ’e Merhaba
Programı” uygulamalarına, 2012 yılında program içeriği geliştirilerek devam edilmiştir. Bu kapsamda yeni işe başlayan çalışanlarımızın; eğitim
döneminde “Eğitim Danışmanları”, çalışma döneminde ise “Takım Arkadaşları” aracılığı ile işe uyum süreçleri desteklenmiş, bazı unvan grupları
için de “Gelişim Rehberliği” uygulamasına başlanmıştır.
İnsan kaynakları operasyonel maliyetlerini azaltacak ve işgücünün verimli kullanımını destekleyecek entegre İK Bilgi Sistemleri (İKON)
ve Sosyal İşler uygulaması gibi alt yapımız üzerinde uygulama geliştirme çalışmaları 2012 yılında da sürmüştür. Bu kapsamda yürütülen
projelerle çalışanların kendilerine ilişkin insan kaynakları süreçlerine etkin katılımını sağlayacak, insan kaynakları verisinin doğru ve güvenli
tutulmasını destekleyecek uygulamalar geliştirilmiştir. İnsan kaynakları süreçlerinde sosyal medya kullanımı benzeri çağdaş uygulamaların
yer almasını hedefleyen araştırma ve geliştirme faaliyetleri sürdürülmüştür. İKON üzerinden yapılan düzenlemeler ile İş Bankası’nın karar
süreçlerini daha etkin ve ayrıntılı bilgilerle destekleyecek ekranlar oluşturulmuştur. İlgili ekranlar aracılığıyla çalışanların İnsan Kaynakları
Fonksiyonu tarafından bilinmesinde fayda gördükleri hususları, dileklerini, şikâyetlerini ve kendilerine özel durumları doğrudan iletmelerine
olanak sağlanmış, çalışanların bilgilerini güncelleyebildikleri self servis ekranlarına ilaveler yapılmış olup çalışan memnuniyeti kapsamında
olumlu geri bildirimler alınmıştır.
İş Bankası’nda eğitim faaliyetleri kurumsal hedeflerle uyumlu ve diğer İnsan Kaynakları uygulamalarını tamamlayıcı nitelikte tasarlanarak
hayata geçirilmektedir. Çalışanlarımız, kariyerlerinin her aşamasında, Bankamız stratejileri doğrultusunda şekillenen eğitim uygulamalarıyla
desteklenmektedir. Bu kapsamda düzenlenen eğitimlerden biri olan “Bankacılık Akademisi Satış Eğitimleri”, Dünya’nın en saygın ve en büyük
kurumsal eğitim ve gelişim organizasyonu olan ASTD (American Society for Training & Development) tarafından dünya çapında düzenlenen
yarışmada, “Excellence in Practice” kategorisindeki ödüle layık görülmüştür.
İş Bankası’nda ara kademe yönetici transferi yapılmamakta, tüm yöneticiler Bankanın kendi bünyesinde yetişmektedir. Bu kapsamda
yöneticilerin ve yöneticiliğe hazırlanan çalışanların yeni unvan ve görevlerinde ihtiyaç duyacakları bilgi ve becerilerin kazandırılması konusuna
oldukça önem verilmekte, bu amaçla teknik ve kişisel gelişim programları düzenlenmektedir.
İş Bankası Çalışan Performansı Yönetimi uygulamaları; göreve yeni başlayan çalışanlarımız öncelikli olmak üzere tüm çalışanlarımızın
gelişimini destekleyecek, kurumsal kültürümüz ve değerlerimizle uyumlu, kolektif sermaye anlayışını ve iletişim kültürünü güçlendirecek
yenilikçi bir yaklaşım çerçevesinde yürütülmektedir. Bu bağlamda, Bankamız insan kaynağının daha yakından tanınması, çalışan bağlılığının
güçlendirilmesi, Bankamız iş sonuçlarını olumlu yönde etkileyecek şekilde çalışan performansının artırılması hedeflenmektedir.
İş Bankası’nda çalışanların sosyal hakları, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Toplu İş Sözleşmesi ile belirlenmektedir. Şubelerde ve Genel
Müdürlük Birimlerinde görev yapan yöneticilere ve yönetici adayı çalışanlara yılda bir kez yönetici primi ödemesi yapılmaktadır.
Yönetici primi ödemelerinin çalışanların performansı yanı sıra İş Bankası’nın uzun vadeli stratejisi ve üstlenilen riskle uyumlu olması
gözetilmektedir. Yönetim Kurulu üyeleri ve üst düzey yöneticilere sağlanan faydalara finansal tablo dipnotlarında yer verilmektedir.
Çalışanlarımızın Bankamıza olan bağlılığının ve yöneticilerin, yönetim ve liderlik performanslarının kendilerine bağlı çalışanlar tarafından
nasıl algılandığının belirlenmesi ve İnsan Kaynakları Uygulamalarından duyulan memnuniyetin ölçülmesi amacıyla, 2011 yıl sonunda İş
Bankası geneline uygulanan ve çıktıları 2012 yılında alınan, Çalışma Yaşamını Değerlendirme Anketi’nin çalışanların yöneticilere ilişkin
değerlendirmeleri ilgili yöneticilere, gelişimlerine rehberlik etmesi amacıyla bireysel olarak iletilmiştir.
Ayrıca Bankamızda Ortak Servis Merkezi (OSM) iş süreçlerinde verimliliği ve dolayısıyla müşteri memnuniyetini artırmak üzere yürütülen
Operasyonel Mükemmellik Projesine, OSM yöneticilerine ve ekiplerine yönelik İnsan Kaynakları uygulamaları ile destek verilmektedir.
İş Bankası’nda İnsan Kaynakları Uygulamaları