90
İŞ BANKASI
2012 FAALİYET RAPORU
BÖLÜM II - KAMUYU AYDINLATMA VE ŞEFFAFLIK
8. Şirket Bilgilendirme Politikası
İş Bankası, ticari sır kapsamı dışındaki gerekli bilgi ve açıklamaların pay sahipleri, yatırımcılar, çalışanlar, müşteriler, kreditörler ve ilgili diğer
taraflara ilgili mevzuat çerçevesinde iletilmesinin sağlanması amacıyla Bilgilendirme Politikası oluşturmuştur. Yönetim Kurulu tarafından
oluşturulan Bilgilendirme Politikasına, İş Bankası’nın kurumsal internet sitesinde yer verilmektedir.
İş Bankası’nda kamunun aydınlatılması ve Bilgilendirme Politikasının izlenmesi, gözetimi ve geliştirilmesi Yönetim Kurulunun yetki ve
sorumluluğu altındadır. Bilgilendirme fonksiyonunun koordinasyonu için Yatırımcı İlişkileri Bölümü görevlendirilmiştir. Söz konusu Bölümün
yetkilileri Denetim Komitesi ve Yönetim Kurulu ile yakın işbirliği içinde bu sorumluluklarını ifa ederler.
2012 yılı faaliyet dönemi başında yıllık iş programı çerçevesinde oluşturulan temel öngörüler önemli ölçüde realize olmuş; elde edilen
sonuçlar kamuya açıklanan faaliyet raporları ve finansal tablolar ile duyurulmuştur.
9. Türkiye İş Bankası Kurumsal İnternet Sitesi (
)
Bilgilendirme ve kamunun aydınlatılmasında İş Bankası’nın internet sitesi aktif ve yoğun olarak kullanılmaktadır. İnternet sitesi Türkçe ve
İngilizce dillerinde, Kurumsal Yönetim İlkeleri’nin ve düzenleyici otoritelerin öngördüğü bilgi ve verileri içermektedir. İnternet sitesinin sürekli
olarak güncel tutulmasına özen gösterilmektedir.
10. Faaliyet Raporu
İş Bankası faaliyet raporu Türkçe ve İngilizce olarak, ilgili mevzuatın öngördüğü bilgi ve verileri içerecek şekilde oluşturulmaktadır.
BÖLÜM III - MENFAAT SAHİPLERİ
11. Menfaat Sahiplerinin Bilgilendirilmesi
İş Bankası menfaat sahipleri, gerekli görülen konularda basın bültenleri, basın toplantıları, röportajlar, faaliyet raporları, internet sitesinde yer
alan haberler, açıklamalar ve çeşitli toplantılar aracılığıyla düzenli olarak bilgilendirilmektedir. Pay sahipleri, çalışanlar ve müşterilerimizin bilgi
taleplerinin karşılanması konusunda gerekli kurumsal örgütlenme yapılmıştır.
Çalışanların insan kaynakları uygulamalarından ve politikalarından haberdar edilmesine ilişkin faaliyetler İnsan Kaynakları Yönetimi Bölümü
tarafından yerine getirilmekte ve bu kapsamda İş Bankası kurumsal portalı etkin olarak kullanılmaktadır. Çalışanların insan kaynakları
uygulamalarına ilişkin sorularını yanıtlamak ve çözüm geliştirmek amacıyla İnsan Kaynakları YardımMasası faaliyet göstermektedir.
Şikayete konu olan işlemler genellikle ilgili menfaat sahipleri tarafından doğrudan muhataplarına, Genel Müdürlüğe, Teftiş Kurulu
Başkanlığı’na ve Yönetim Kurulu’na aktarılabilmektedir.
12. Menfaat Sahiplerinin Yönetime Katılımı
İş Bankası çalışan ve emeklileri, Banka hissedarı olan T. İş Bankası Munzam Sosyal Güvenlik ve Yardımlaşma Sandığı Vakfı aracılığı ile yönetime
katılmaktadır. Diğer pay sahipleri ise Ana Sözleşme’de yer verilen düzenlemeler çerçevesinde Banka’nın yönetiminde temsil edilmektedir.
Ayrıca, çalışanların Banka faaliyetlerine ilişkin önerilerini iletebilecekleri bir öneri sistemi bulunmaktadır. İş Bankası’nda çalışanların her türlü
talep ve şikâyetlerini doğrudan üst yönetime iletebildikleri bir çevrimiçi iletişim ortamı mevcuttur.
13. İnsan Kaynakları Politikası
İş Bankası’nın insan kaynakları politikalarının ana esasları fırsat eşitliği, adalet, saydamlık ve performans ilkelerine dayandırılmıştır. İlgili
politikalar temel davranış kuralları ve etik değerlere de bağlı kalınarak, gelişim imkânlarını artıracak şekilde uygulanmaktadır. İş gücü
ihtiyacının karşılanması, İş Bankası’nın insan kaynaklarına özgü vizyon ve misyonuna uygun şekilde, işin gerektirdiği yetkinlik ve vasıflara
sahip kişilerin, uygun değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılarak işe alınması ve istihdam edilmesi suretiyle gerçekleştirilmektedir. Bu
bağlamda, temel işe alım kriterleri de yazılı olarak belirlenmiş olup, süreçlerde bu kriterlere uygun hareket edilmektedir.
İş Bankası’nın yönetici kadrolarında prensip olarak kurum içinden yetişen çalışanlar istihdam edilmektedir. İhtiyaçlar doğrultusunda kritik
uzmanlık gerektiren alanlarda profesyonel danışmanlık da dâhil olmak üzere gerektiğinde dış kaynak kullanılmaktadır.
Çalışanların performansları, görevlerine uygun bir biçimde belirlenen performans değerlendirme kriterleri çerçevesinde periyodik olarak
çalışan ile birlikte karşılıklı görüşme yapılarak değerlendirilmekte ve çalışanların gerek performanslarının artırılmasını gerekse bir üst göreve
hazırlanmalarını teminen, güçlü ve/veya geliştirilmesi gereken yönleri tespit edilerek gelişim ve eğitim planları oluşturularak bu planların
uygulanmasına ve eğitim ihtiyaçlarının giderilmesine yönelik faaliyetler gerçekleştirilmektedir. Sürekli gelişimi esas alan bir kariyer yönetimi
felsefesi doğrultusunda, çalışanların sahip oldukları özellikler dikkate alınarak, Banka’nın ihtiyaçlarının karşılanması ve verimlilik açısından en
uygun oldukları pozisyonlarda değerlendirilmeleri sağlanmaktadır.
İş Bankası’nda çalışmaya aday olacak kişiler İnsan Kaynakları uygulamalarından ve işe alımlardan Bankanın ik.isbank.com.tr adresli İnsan
Kaynakları sitesi aracılığı ile haberdar edilmektedir.
Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Raporu
1...,82,83,84,85,86,87,88,89,90,91 93,94,95,96,97,98,99,100,101,102,...300