SUNUŞ
FAALİYETLER
KURUMSAL YÖNETİM
FİNANSAL BİLGİLER VE RİSK YÖNETİMİ
93
İŞ BANKASI
2012 FAALİYET RAPORU
Denetim Komitesi, çalışma esasları uyarınca altı aylık dönemleri aşmamak kaydıyla yılda en az iki defa toplanmak ve icra ettiği faaliyetlerin
sonuçları ile alınması gereken önlemlere, yapılmasına ihtiyaç duyulan uygulamalara ve Bankanın faaliyetlerinin güven içinde sürdürülmesi
bakımından önemli gördüğü diğer hususlara ilişkin görüşlerini Yönetim Kuruluna bildirmekle yükümlüdür.
Denetim Komitesi;
• Bankanın iç sistemlerinin etkinliğinin ve yeterliliğinin, bu sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin ilgili mevzuat ile Banka
politikaları çerçevesinde işleyişinin ve üretilen bilgilerin bütünlüğünün gözetilmesinden,
• Bağımsız denetim kuruluşları ile derecelendirme, değerleme ve destek hizmeti kuruluşlarının seçilmesinde gerekli ön değerlendirmelerin
yapılmasından ve Yönetim Kurulu tarafından seçilen bu kuruluşların faaliyetlerinin düzenli olarak izlenmesinden,
• İlgili mevzuat kapsamında, konsolidasyona tabi ortaklıkların iç denetim işlevlerinin konsolide olarak eşgüdüm içerisinde sürdürülmesinin
sağlanmasından,
• İç sistemler ile iç sistemler kapsamındaki Bölümlerin işleyişi, faaliyetleri ve bunlara ilişkin politika ve düzenlemeler konusunda Yönetim
Kuruluna raporlama yapılmasından, görüş ve önerilerde bulunulmasından,
• İç sistemler kapsamındaki Bölümlerden ve bağımsız denetim kuruluşlarından faaliyetleri ile ilgili alınan bilgi ve raporların
değerlendirilmesinden,
• Bankanın finansal raporlarının ilgili mevzuat, düzenleme ve standartlara uygun olarak hazırlanmasından,
• Gerektiğinde Bankanın tüm birimlerinden, anlaşmalı destek hizmeti kuruluşlarından ve bağımsız denetim kuruluşlardan bilgi, belge veya
rapor talep edilmesinden; konularında ihtisas sahibi kişilerden Yönetim Kurulu onayına bağlı olarak danışmanlık hizmeti sağlanmasından,
• Yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleriyle belirlenen diğer sorumlulukları ile Yönetim Kurulu tarafından bu çerçevede verilen görevlerin
yerine getirilmesinden,
• Yürüttüğü faaliyetlerin sonuçları ile Bankanın faaliyetlerinin ilgili mevzuat ve Banka politikaları çerçevesinde süreklilik ve güven içinde
yürütülmesi bakımından alınması gereken önlemlere ve önemli gördüğü diğer hususlara ilişkin tespit, görüş ve önerilerinin Yönetim
Kuruluna bildirilmesinden veya raporlanmasından sorumlu olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.
Denetim Komitesi 2012 yılı içinde 28 defa toplanarak 32 adet karar almıştır.
K.K.T.C. İç Sistemler Komitesi
K.K.T.C. Bankalar Yasası ve ilgili düzenlemeler çerçevesinde 15.06.2009 tarih, 35546 sayılı Yönetim Kurulu kararı ile kurulan K.K.T.C. İç
Sistemler Komitesi iki üyeden oluşmaktadır. En son 30.05.2011 tarih, 37576 sayılı Yönetim Kurulu kararı ile Komite Başkanlığına Yönetim
Kurulu Başkan Vekili Sayın Füsun Tümsavaş, Komite Üyeliğine Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Prof. Dr. Savaş Taşkent seçilmiştir.
Komite, altı aylık dönemleri aşmamak kaydıyla yılda en az iki defa toplanır ve icra ettiği faaliyetlerin sonuçları ile Bankanın K.K.T.C.
Müdürlüğüne bağlı olan Şubelerce alınması gereken önlemlere, yapılmasına ihtiyaç duyulan uygulamalara ve bu şubelerin faaliyetlerinin
güven içinde sürdürülmesi bakımından önemli gördüğü diğer hususlara ilişkin görüşlerini Yönetim Kuruluna bildirir.
K.K.T.C. İç Sistemler Komitesi; Bankanın K.K.T.C. Müdürlüğüne bağlı olan Şubelerinin faaliyetlerine yönelik olarak tesis ettiği iç sistemlerin
etkinliğini ve yeterliliğini, bu sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin yasa ve ilgili düzenlemeler çerçevesinde işleyişini ve
üretilen bilgilerin bütünlüğünü gözetmek, bağımsız denetim kuruluşları ve diğer bankacılık faaliyetleri ile doğrudan ilgili olarak hizmet alınan
kuruluşların Yönetim Kurulu tarafından seçilmesinde gerekli ön değerlendirmeleri yapmak, Yönetim Kurulu tarafından seçilen ve sözleşme
imzalanan bu kuruluşların faaliyetlerini düzenli olarak izlemek ve eşgüdümünü sağlamakla görevli ve sorumludur.
K.K.T.C. İç Sistemler Komitesi 2012 yılı içerisinde 11 defa toplanarak, 12 karar almıştır.
Kredi Komitesi
Bankamızda Kredi Komitesi, yetki limiti içerisindeki kredi tahsis kararlarını vermekte, yetkisine giren işlemlerde kredi tahsis koşullarının
değiştirilmesi taleplerini karara bağlamakta ve Yönetim Kurulunun kredilerle ilgili verdiği diğer görevleri yerine getirmektedir.
Kredi Komitesi, Komite Başkanı olan Genel Müdür veya Genel Müdür Vekili ve iki Yönetim Kurulu Üyesi olmak üzere üç kişiden oluşmaktadır.
Ayrıca gerektiğinde görev yapmak üzere de iki yedek üye seçilmektedir.
Kredi Komitesi, her bir üyenin dosyayı inceleyip imzalaması suretiyle kredinin tahsisine oybirliği ile karar verir. Komitenin oybirliği ile verdiği
kararlar doğrudan, oyçokluğu ile verdiği kararlar Yönetim Kurulunun onayından sonra uygulanır.
2012 yıl sonu itibarıyla Kredi Komitesi yetkisindeki 100 adet dosya incelenmek suretiyle 77 karar alınmıştır.
Yönetim Kurulunun 30 Mart 2012 tarih, 38222 sayılı kararıyla oluşturulan Kredi Komitesinde daimi üye ve Komite Başkanı Genel Müdür Sayın
Adnan Bali’nin yanı sıra Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sayın Füsun Tümsavaş ve Üye Sayın Hasan Koçhan yer almaktadır. Kredi Komitesi yedek
üyeleri ise Yönetim Kurulu Üyeleri Sayın M. Mete Başol ve Sayın Aysel Tacer’dir.
Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Raporu