82
İŞ BANKASI
2012 FAALİYET RAPORU
İş Bankası Risk Grubuna dahil firmalara yönelik her türlü finansal hizmet, üçüncü taraflara sağlanan aynı prosedür ve politika çerçevesinde
sağlanmaktadır. Risk Yönetimi Bölümü, Banka Risk Grubu bünyesindeki firmalara tahsis edilen kredi ve ödünç verme işlemlerini analiz ederek,
bu işlemlerin yasal limitler içerisinde kalıp kalmadığını izlemektedir. 2012 yılında, grup firmalarına kullandırılan krediler, yasal risk limitleri
içerisinde kalmıştır. Grup firmaları ile çoğunlukla kredi ve mevduat işlemleri gerçekleştirilmiştir.
Bankaların Destek Hizmeti Almalarına ve Bu Hizmeti Verecek
Kuruluşların Yetkilendirilmesine İlişkin Yönetmelik Uyarınca Destek
Hizmeti Alınan Faaliyetler
• Kurye Net Motorlu Kuryecilik ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş.’den kredi kartı ürünlerimizin müşterilerimizin adreslerine teslimine ilişkin alınan
hizmet;
• Kurye Net Motorlu Kuryecilik ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş.’den KKGS kartlarının müşterilere yaya kurye aracılığıyla teslimine ilişkin alınan
hizmet;
• Kurye Net Motorlu Kuryecilik ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş.’den OGS kartlarının müşterilere yaya kurye aracılığıyla teslimine ilişkin alınan
hizmet;
• Aktif İleti ve Kurye Hizmetleri A.Ş.’den alınan kredi kartı ürünlerimizin müşterilerimizin adreslerine teslimi hizmeti;
• Aktif İleti ve Kurye Hizmetleri A.Ş.’den Anında Müşteri başvurusu yapan kişilerin adreslerine imzalatılmak üzere Bankacılık Hizmetleri
Sözleşmesi gönderilmesi, Akıllı Kalem cihazı ile imzalatılan sözleşmenin elektronik ortamda Banka sistemine gönderilmesi ve fiziksel olarak
şubelere iletilmesine ilişkin alınan hizmetler;
• Provus Bilişim Hizmetleri A.Ş.’den kredi kartı ve üye iş yeri hesap özetlerinin ve mektup, ihbarname benzeri diğer belgelerin basımı ve/veya
zarflanmasına ilişkin alınan hizmetler;
• Hobim Bilgi İşlem Hizmetleri A.Ş.’den kredi kartı ve üye iş yeri hesap özetlerinin ve mektup, ihbarname benzeri diğer belgelerin basımı ve/
veya zarflanmasına ilişkin alınan hizmetler;
• Atos Bilişim Danışmanlık ve Müşteri Hizmetleri San. ve Ticaret A.Ş.’den alınan satış amaçlı dış arama destek hizmeti;
• Atos Origin Bilişim Danışmanlık ve Müşteri Hizmetleri San. Tic. A.Ş. (Eski unvanı SIEMENS Sanayi ve Ticaret A.Ş.’dir) firmasından 1-60 gün
gecikmeli bireysel kredi ve kredi kartı müşterilerimizin telefonla aranarak borç hatırlatılması yapılmasına yönelik alınan destek;
• Loomis Güvenlik Hizmetleri A.Ş. firmasından alınan, Grup Merkezleri ile Bankacılık Temel Operasyonları Bölümü arasında çek, senet, diğer
kıymetli evrak ve belgelerin taşınması hizmeti,
• Loomis Güvenlik Hizmetleri A.Ş. firmasından alınan, Grup merkezleri ile İstanbul Nakit YönetimMerkezi arasında efektiflerin taşınması
hizmeti,
• Softtech Yazılım Teknolojileri Araştırma Geliştirme ve Pazarlama Tic. A.Ş.’den bilgi sistemleri yönetimi, bilgi sistemleri alt yapı desteği,
yazılım geliştirme, proje geliştirme, iş analizi, sistem analizi, proje ve ürün danışmanlığı, teknik destek konularında alınan hizmetler;
• Asseco See Teknoloji A.Ş.’den alınan, elektronik ticaret ile ilgili güvenli e-ödeme altyapısı hizmeti;
• Accenture Danışmanlık Ltd. Şti.’den kredi yönetim uygulamasına ilişkin alınan hizmet;
• IBM Global Services İş ve Teknoloji Hizmetleri ve Ticaret Ltd. Şti.’den sistem yedeklemesine yönelik İzmir’deki Olağanüstü DurumMerkezi
için alınan destek,
• E-Kart Elektronik Kart Sistemleri San. Tic. A.Ş.’den kredi kartlarımızın kişiselleştirilmesine ilişkin alınan hizmet;
• 56 adet otomobil bayisinden bireysel kredilerin pazarlanmasına ilişkin alınan destek.
Banka’nın Dahil Olduğu Risk Grubu ile Yaptığı İşlemlere İlişkin Bilgiler