61
Kurumsal Yönetim
Komitelere İlişkin Değerlendirmeler
2015 yılı içerisinde İş Bankası’nda faaliyet gösteren komiteler faaliyetleri çerçevesinde gerektiğinde karar ve raporlarını Yönetim Kuruluna
sunmuş; Yönetim Kurulu değerlendirmesi sonucunda gerekli kararlar alınmıştır.
DenetimKomitesi
İki üyeden oluşan Denetim Komitesine, Yönetim Kurulunun 31.03.2014 tarih, 39809 sayılı kararı ile Yönetim Kurulu Başkan Vekili Sayın
Füsun Tümsavaş başkanlık etmektedir. Komitenin diğer üyesi, Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Prof. Dr. Turkay Berksoy’dur.
Denetim Komitesi, çalışma esasları uyarınca altı aylık dönemleri aşmamak kaydıyla yılda en az iki defa toplanmak ve icra ettiği faaliyetlerin
sonuçları ile alınması gereken önlemlere, yapılmasına ihtiyaç duyulan uygulamalara ve Banka’nın faaliyetlerinin güven içinde sürdürülmesi
bakımından önemli gördüğü diğer hususlara ilişkin görüşlerini Yönetim Kuruluna bildirmekle yükümlü olup Ücretlendirme Komitesi ve Risk
Komitesi ile iş birliği içinde çalışır.
Denetim Komitesi;
»
»
Bankanın iç sistemlerinin etkinliğinin ve yeterliliğinin, bu sistemler ile muhasebe ve raporlama sistemlerinin ilgili mevzuat ile Banka
politikaları çerçevesinde işleyişinin ve üretilen bilgilerin bütünlüğünün gözetilmesinden,
»
»
Bağımsız denetim kuruluşları ile derecelendirme, değerleme ve destek hizmeti kuruluşlarının seçilmesinde gerekli ön değerlendirmelerin
yapılmasından ve Yönetim Kurulu tarafından seçilen bu kuruluşların faaliyetlerinin düzenli olarak izlenmesinden, mevzuat hükümleri
uyarınca dönemsel olarak değerlendirilmesinden ve Yönetim Kurulunun bilgilendirilmesinden,
»
»
Bağımsız denetim kuruluşunun değerlendirmelerinin gözden geçirilmesinden ve bağımsız denetimin sonuçlarının değerlendirilmesinden,
bağımsız denetçilerle istişarede bulunulmasından,
»
»
Bağımsız denetçilerce ve iç sistemler bölümlerince yapılacak tespitler ile üst düzey yönetimin ve bunlara bağlı birimlerin aldığı önlemler
hakkında Yönetim Kurulunun bilgilendirilmesinden,
»
»
İlgili mevzuat kapsamında, konsolidasyona tabi ortaklıkların iç denetim işlevlerinin konsolide olarak eş güdüm içerisinde sürdürülmesinin
sağlanmasından,
»
»
İç sistemler ile iç sistemler kapsamındaki Bölümlerin işleyişi, konsolide riski de kapsayacak şekilde yürüttükleri faaliyetleri ve bunlara ilişkin
politika ve düzenlemeler konusunda bilgi ve raporların alınmasından,
»
»
Bankanın finansal raporlarının ilgili mevzuat, düzenleme ve standartlara uygun olarak hazırlanmasından,
»
»
Bankanın maruz kaldığı potansiyel ve mevcut risklerin tespit edilmesi, ölçülmesi, izlenmesi ve kontrol edilmesi için gerekli usul ve esasların
mevcut olup olmadığının değerlendirilmesinden, banka nezdinde Bankanın yapısına ve faaliyetlerinin çeşitliliğine uygun bir risk çerçevesi
ve risk kültürünün tesis edilmesinin sağlanmasından,
»
»
İçsel sermaye yeterliliği değerlendirme sürecinin (İSEDES) konsolide olarak tüm riskleri kapsadığı, yeterliliği ve doğruluğu hakkında gerekli
güvenceyi sağlayacak denetim ve kontrol sürecinin oluşturulmasının sağlanmasından,
»
»
İç sistemler kapsamındaki bölümlerde görevli yönetici ve personelin mesleki eğitim düzeylerinin ve yeterliliğinin değerlendirilmesinden;
yöneticilerin seçimine yönelik Yönetim Kuruluna önerilerde bulunulmasından ve Yönetim Kurulunun bunları görevden alması sırasında
görüş verilmesinden,
»
»
Banka içi usulsüzlüklerin doğrudan kendisine veya iç denetim birimine ya da müfettişlere bildirilmesini sağlayacak iletişim kanallarının
oluşturulmasından,
»
»
Gerektiğinde Bankanın tüm birimlerinden, anlaşmalı destek hizmeti ve bağımsız denetim kuruluşlarından bilgi, belge veya rapor talep
edilmesinden; konularında ihtisas sahibi kişilerden Yönetim Kurulu onayına bağlı olarak danışmanlık hizmeti sağlanmasından,
»
»
Yürüttüğü faaliyetlerin sonuçları ile Bankanın faaliyetlerinin ilgili mevzuat ve Banka politikaları çerçevesinde süreklilik ve güven içinde
yürütülmesi bakımından alınması gereken önlemlere ve önemli gördüğü diğer hususlara ilişkin tespit, görüş ve önerilerinin Yönetim
Kuruluna bildirilmesinden veya raporlanmasından,
»
»
Yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleriyle belirlenen diğer sorumlulukları ile Yönetim Kurulu tarafından bu çerçevede verilen görevlerin
yerine getirilmesinden
sorumlu olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.
Denetim Komitesi 2015 yıl sonu itibarıyla 32 defa tüm üyelerin katılımıyla toplanarak 49 adet karar almıştır.
K.K.T.C. İç Sistemler Komitesi
K.K.T.C. Bankalar Yasası ve ilgili düzenlemeler çerçevesinde ilk defa 15.06.2009 tarih, 35546 sayılı Yönetim Kurulu kararı ile kurulan K.K.T.C.
İç Sistemler Komitesi iki üyeden oluşmaktadır. En son 31.03.2014 tarih, 39810 sayılı Yönetim Kurulu kararı ile Komite Başkanlığına Yönetim
Kurulu Başkan Vekili Sayın Füsun Tümsavaş, Komite Üyeliğine Yönetim Kurulu Üyesi Sayın Prof. Dr. Turkay Berksoy seçilmiştir.
Komite, altı aylık dönemleri aşmamak kaydıyla yılda en az iki defa toplanır ve icra ettiği faaliyetlerin sonuçları ile Banka’nın K.K.T.C.
Müdürlüğüne bağlı olan şubelerce alınması gereken önlemlere, yapılmasına ihtiyaç duyulan uygulamalara ve bu şubelerin faaliyetlerinin
güven içinde sürdürülmesi bakımından önemli gördüğü diğer hususlara ilişkin görüşlerini Yönetim Kuruluna bildirir.
İş Bankası’nda Faaliyet Gösteren Komiteler