70 İş Bankası
2015 Faaliyet Raporu
Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Raporu
BÖLÜM I - KURUMSAL YÖNETİM İLKELERİNE UYUM BEYANI
a) İş Bankası, Bankacılık mevzuatı ve Sermaye Piyasası mevzuatında bankalar için öngörülen Kurumsal Yönetim İlkelerine ilişkin hükümlere
tabidir. Banka, çalışmalarını Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yayımlanan Kurumsal Yönetim Tebliği’nin (Tebliğ) uygulanması zorunlu
ilkeleri ile uyumlu bir şekilde yürütmektedir.
b) Tebliğ’de yer alan ilkelerin içinde uyulması zorunlu olmayan hükümlere ilişkin Banka uygulamaları aşağıda ilgili bölümlerde belirtilmiştir.
Banka’nın yönetim uygulamalarında Tebliğ’de yer alan ilkeler çerçevesinde yapılması öngörülen bir değişiklik bulunmamaktadır. Yıl içinde
Banka’nın tabi olduğu kurumsal yönetim ilkeleri yapısının geliştirilmesine ilişkin çalışmalar sürdürülmüştür.
BÖLÜM II - PAY SAHİPLERİ
2.1 Yatırımcı İlişkileri Bölümü
Genel Müdür Yardımcısı Mahmut Magemizoğlu’na bağlı olarak faaliyet gösteren Yatırımcı İlişkileri Bölümü’nde görev yapan yetkili personelin
isimleri ve iletişim bilgileri aşağıda yer almaktadır.
Adı Soyadı
Unvanı
Telefon Numarası
E-posta adresi
Süleyman H. Özcan
BölümMüdürü
0212 - 316 16 02
Alper Turgal
BirimMüdürü
0212 - 316 16 10
Can Akıncılar
Müdür Yardımcısı
0212 - 316 16 08
Yatırımcı İlişkileri BölümMüdürü Süleyman H. Özcan Sermaye Piyasası Faaliyetleri İleri Düzey Lisansı ile Kurumsal Yönetim Derecelendirme
Uzmanlığı Lisansı’na sahiptir. Yatırımcı İlişkileri Bölümü’nün 2015 yılında yürüttüğü faaliyetlere yer verdiği rapor 28.12.2015 tarihinde
Yönetim Kuruluna sunulmuştur. 2015 yılında Yatırımcı İlişkileri Bölümü’nün yürüttüğü temel faaliyetlere aşağıda yer verilmiştir:
»
»
Mevcut ve potansiyel yatırımcılar, kredi derecelendirme kuruluşları ve uluslararası borçlanmalarda ilgili tarafların Banka’ya ilişkin ticari sır
veya müşteri sırrı niteliğinde olmayan bilgi taleplerinin ilgili mevzuat çerçevesinde karşılanması,
»
»
Yurt içinde veya yurt dışında düzenlenen yatırımcı toplantıları ve konferanslara İş Bankası’nı temsilen iştirak edilmesi ve gerektiğinde ilgili
taraflara sunum yapılması,
»
»
Özel durum açıklamaları ve açıklama konusu diğer bilgilerin Borsa İstanbul dâhil ilgili kuruluşlar ve mecralar aracılığıyla kamuya duyurulması
ve gerekli bildirimlerin yapılması,
»
»
Banka’nın kurumsal internet sitesindeki Yatırımcı İlişkileri sayfası içeriğinin güncel tutulması,
»
»
Kurumsal yönetim uygulamalarının geliştirilmesi konusunda çalışmalar yapılması,
»
»
Genel kurul toplantısı ve yıllık faaliyet raporu hazırlanmasına ilişkin faaliyetlerin koordinasyonu,
»
»
Banka hissedarlarına ilişkin işlemlerin yürütülmesi,
»
»
Banka’nın Sürdürülebilirlik Yönetim Sistemi’ne ilişkin faaliyetlerinin ve sürdürülebilirlik raporu hazırlanmasına ilişkin işlemlerin koordine
edilmesi.
2015 yılı içinde Yatırımcı İlişkileri Bölümü’ne telefon ve e-posta yoluyla 500’ün üzerinde bilgi talebi içeren başvuru yapılmış ve bu başvuruların
tamamına cevap verilmiştir. Aynı yıl içinde hisse senedi yatırımcılarına yönelik 11 adet yurt dışı, 3 adet yurt içi konferans ile sabit getirili
menkul kıymet yatırımcılarına yönelik 3 adet yurt dışı ve 1 adet yurt içi konferansa katılım gerçekleştirilmiş ve bu faaliyetlerde 285 yatırım
kuruluşunun temsilcileri ile görüşülmüştür. Yatırımcı İlişkileri Bölümünce Banka merkezinde analist ve yatırımcılarla yapılan toplantı ve
telekonferans sayısı 155 olarak gerçekleşmiştir.
Kurumsal Yönetim Tebliği’nin 11. maddesi 5-ç fıkrasında sayılan görevler kapsamında,
»
»
Kurumsal yönetim ve kamuyu aydınlatmaya ilişkin faaliyetler Yatırımcı İlişkileri Bölümü,
»
»
Yurt dışında ihraç edilen menkul kıymetlere yönelik sermaye piyasası faaliyetleri Uluslararası Finansal Kuruluşlar Bölümü,
»
»
Yukarıda sayılanlar dışında kalan sermaye piyasası işlemleri Sermaye Piyasaları Bölümü
tarafından yürütülmekte olup, Bankamızda sermaye piyasası mevzuatından kaynaklanan yükümlülüklerin yerine getirilmesini gözetme ve
izleme fonksiyonu ise Kurumsal Uyum Bölümü’nce gerçekleştirilmektedir.
2.2 Pay Sahiplerinin Bilgi Edinme Haklarının Kullanımı
Pay sahipleri tarafından mektup, telefon, e-posta ve diğer yollarla Banka’ya çeşitli konularda aktarılan temettü dağıtımı, sermaye artırımı,
genel kurul toplantısı, faaliyet raporları, mali tablolar ve benzeri konulardaki bilgi talepleri değerlendirilerek en hızlı ve etkin şekilde
yanıtlanmaktadır.