72 İş Bankası
2015 Faaliyet Raporu
Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Raporu
2.5. Kâr Payı Hakkı
İş Bankası hisse senetlerine ilişkin kâr dağıtımı esaslarına Banka Ana Sözleşmesi’nde ayrıntılı olarak yer verilmiş olup, kâr dağıtım politikası
bu şekilde pay sahipleri ile paylaşılmaktadır. İş Bankası’nın kâr dağıtımı mevzuatta öngörülen yasal süreler içinde gerçekleştirilmektedir. Kâr
dağıtım politikasına ayrıca, faaliyet raporunda ve İş Bankası kurumsal internet sitesinde yer verilmektedir.
Diğer taraftan İş Bankası Yönetim Kurulunun kâr dağıtımına ilişkin önerisi, her yıl Olağan Genel Kurul toplantılarından önce pay sahiplerinin
bilgisine sunulan faaliyet raporu içeriğinde de yer almaktadır. Kâr dağıtımı, Genel Kurul’da görüşülen gündem konuları arasında olup, pay
sahiplerinin onayına sunulmakta ve Genel Kurul tarafından onaylanarak uygulanmaktadır.
2014 yılı faaliyet kârının dağıtımı 2015 yılında düzenlenen Olağan Genel Kurul’da alınan karar doğrultusunda gerçekleştirilmiştir.
2.6. Payların Devri
Pay devirleri, İş Bankası Ana Sözleşmesi ve ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde gerçekleştirilebilmektedir.
BÖLÜM III - KAMUYU AYDINLATMA VE ŞEFFAFLIK
3.1. Türkiye İş Bankası Kurumsal İnternet Sitesi (
) ve İçeriği
Bilgilendirme ve kamunun aydınlatılmasında İş Bankası’nın İnternet Sitesi aktif ve yoğun olarak kullanılmaktadır. İnternet sitesi Kurumsal
Yönetim İlkeleri’nin ve düzenleyici otoritelerin öngördüğü bilgi ve verileri içermektedir. Uluslararası yatırımcıların ihtiyaç duyduğu düşünülen
bilgilere Banka’nın İnternet Sitesi Yatırımcı İlişkileri bölümünde İngilizce olarak da yer verilmektedir. İnternet sitesinin sürekli olarak güncel
tutulmasına özen gösterilmektedir.
İş Bankası’nın internet sitesinde “Ortaklık Yapısı” başlığı altında Banka ana ortaklarına ve sahip oldukları pay oranlarına yer verilmektedir.
3.2. Faaliyet Raporu
İş Bankası faaliyet raporu Türkçe ve İngilizce olarak, ilgili mevzuatın öngördüğü bilgi ve verileri içerecek şekilde oluşturulmaktadır.
BÖLÜM IV - MENFAAT SAHİPLERİ
4.1. Menfaat Sahiplerinin Bilgilendirilmesi
İş Bankası menfaat sahipleri, gerekli görülen konularda basın bültenleri, basın toplantıları, röportajlar, faaliyet raporları, internet sitesinde
yer alan haberler, açıklamalar ve çeşitli toplantılar aracılığıyla düzenli olarak bilgilendirilmektedir. Pay sahipleri, çalışanlar ve müşterilerin bilgi
taleplerinin karşılanması konusunda gerekli kurumsal örgütlenme yapılmıştır.
Çalışanların insan kaynakları uygulamalarından ve politikalarından haberdar edilmesine ilişkin faaliyetler İnsan Kaynakları Yönetimi Bölümü
tarafından yerine getirilmekte ve bu kapsamda İş Bankası kurumsal portalı etkin olarak kullanılmaktadır.
Şikâyete konu olan işlemler genellikle ilgili menfaat sahipleri tarafından doğrudan muhataplarına, Genel Müdürlüğe, Teftiş Kurulu
Başkanlığına ve Yönetim Kurulu’na aktarılabilmektedir.
4.2. Menfaat Sahiplerinin Yönetime Katılımı
İş Bankası çalışan ve emeklileri, Banka hissedarı olan Türkiye İş Bankası A.Ş. Mensupları Munzam Sosyal Güvenlik ve Yardımlaşma Sandığı
Vakfı aracılığı ile yönetime katılmaktadır. Diğer pay sahipleri ise Ana Sözleşme düzenlemeleri çerçevesinde Genel Kurul’da Banka’nın
yönetime ilişkin karar verme sürecine oy kullanmak suretiyle katılmaktadır.
Ayrıca, çalışanların Banka faaliyetlerine ilişkin önerilerini iletebilecekleri bir öneri sistemi bulunmaktadır. İş Bankası’nda çalışanların her türlü
talep ve şikâyetlerini doğrudan üst yönetime iletebildikleri bir çevrimiçi iletişim ortamı mevcuttur.
4.3. İnsan Kaynakları Politikası
İş Bankası’nın insan kaynakları politikalarının ana esasları fırsat eşitliği, adalet, saydamlık ve performans ilkelerine dayandırılmıştır.
İlgili politikalar temel davranış kuralları ve etik değerlere de bağlı kalınarak, gelişim imkânlarını artıracak şekilde uygulanmaktadır. İş gücü
ihtiyacının karşılanması, İş Bankası’nın insan kaynaklarına özgü vizyon ve misyonuna uygun şekilde, işin gerektirdiği yetkinlik ve vasıflara
sahip kişilerin, uygun değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılarak işe alınması ve istihdam edilmesi suretiyle gerçekleştirilmektedir. Bu
bağlamda, temel işe alım kriterleri de yazılı olarak belirlenmiş olup, süreçlerde bu kriterlere uygun hareket edilmektedir.