Türkiye'nin Bankası 2015 Faaliyet Raporu - page 64

64 İş Bankası
2015 Faaliyet Raporu
İş Bankası’nın sağlıklı büyüme stratejisine uygun şekilde; 2015 yılında işin gerektirdiği yetkinlik ve vasıflara sahip kişiler, uygun değerlendirme
araç ve yöntemleri kullanılarak istihdam edilmiştir. 2015 yıl sonu itibarıyla farklı unvan gruplarında yurt içinde 1.649, yurt dışında 29 yeni
çalışan işe alınmıştır. Yurt içinde 24.877, yurt dışında ise 280 çalışan sayısı ile toplam personel sayısı 25.157’ye ulaşmıştır.
2015 yılında gerçekleştirilen işe alım süreçlerinde aday memnuniyetinin artırılması temel hedef olarak belirlenmiştir. Etkin iş gücü
planlamaları işe alım süreçlerine entegre edilmiş ve şube ile Genel Müdürlük bölümlerinin kadro ihtiyaçlarının hızlı bir şekilde karşılanması
sağlanmıştır. Aday memnuniyetinin artırılması amacı ile adayların ikametlerine en uygun yerlerde görev almasına verilen önem
sürdürülmüştür. Bölgesel ve il bazlı alımlar yapılarak Türkiye ekonomisine istihdam yaratılmasına devam edilmiştir. Bunun yanı sıra alım
süreçlerinin kısalması ve işe yeni başlayan çalışanların uyum süreçlerini hızlandıran “İş’e Merhaba” programının da desteği ile İş Bankası’nın
“Tercih Edilen İşveren” konumunun korunması sağlanmıştır.
İnsan kaynakları süreçlerinde iş yapış şekillerini teknolojik altyapı ile destekleyerek çalışan verimliliğini ve memnuniyetini artıracak,
operasyonel maliyetler ile riskleri azaltacak ve çalışanların insan kaynakları süreçlerine etkin katılımını sağlayacak uygulama geliştirme
çalışmaları 2015 yılında da sürdürülmüştür.
6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’ndan doğan yükümlülükler, İnsan Kaynakları Fonksiyonu bünyesinde yerine getirilmektedir. Yapılan
çalışmalar ile yasal uyumun sağlanmasının yanında çalışanlar arasında iş sağlığı ve güvenliği kültürü oluşturulması hedeflenmektedir.
İş Bankası’nda çalışanların parasal ve sosyal hakları, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Toplu İş Sözleşmesi ile belirlenmektedir.
Çalışanların ücretlendirilmesinde çalışanların performansı ile İş Bankası’nın uzun vadeli stratejisinin ve üstlenilen risklerin uyumlu olması
gözetilmektedir. Şubelerde ve Genel Müdürlük Birimlerinde görev yapan yöneticilere ve yönetici adayı çalışanlara yılda bir kez yönetici primi
ödemesi yapılmaktadır. Yönetici primi ödemelerinin çalışanların performansı yanı sıra İş Bankası’nın uzun vadeli stratejisi ve üstlenilen riskle
uyumlu olması gözetilmektedir.
İş Bankası’nda eğitim faaliyetleri, kurumsal hedeflerle uyumlu ve diğer İnsan Kaynakları uygulamalarını tamamlayıcı nitelikte tasarlanarak
hayata geçirilmektedir. Yeni nesil çalışanların öğrenme alışkanlıkları ile uyumlu bir şekilde tasarlanan ve bilgiye ihtiyaç duyulduğu anda
hızla ulaşılabilmesini hedefleyen “İştube” eğitim platformu üzerinden sunulan videoların sayısı 2015 yılında 150’yi aşmıştır. Bu platform
üzerinden 20.000’e yakın farklı çalışana ulaşılmıştır. Banka stratejisinin önemli bir bileşeni olan ve yönetimsel açıdan bakış sağlayacak
şekilde tasarlanan “Pazarlama Akademisi” modern pazarlama bilgisinin yöneticilerimize tanıtılması amacıyla Boğaziçi Üniversitesi ile iş birliği
yapılarak hayata geçirilmiştir. Akademi, müşteri yönetiminde geleceğe dönük içgörü sağlamak üzere “Veri Yönetimi Bilimi” alanında yürütülen
programlar ile devam etmektedir.
2016 yılı için hedefler
2016 yılında da sektöre uygun ve İş Bankası’na özgü insan kaynakları uygulamaları sürdürülecek olup ayrıca Banka’nın kurumsal stratejik
öncelikleri ile İnsan Kaynakları Fonksiyonunun önceliklerinin uyumunun sağlanabilmesi ve karar mekanizmalarının desteklenmesi için gerekli
insan kaynakları çözümlerinin geliştirilmesine yönelik “Dijital İK” projesi başlatılması hedeflenmektedir.
İş Bankası’nın başarısı, sahip olduğu kurumsal kültürün ve insan kaynağının bir sonucudur. 2016 yılında da İş Bankası sahip olduğu değerler
içinde yer alan entelektüel sermayenin payının daha da geliştirilmesi için gerekli insan kaynağı yatırımını yapacaktır. Alım süreçlerinde hem
aday memnuniyetinin sağlanması hem de süreçlerdeki verimliliğin sürekli geliştirilmesine yönelik iyileştirme çalışmaları sürdürülecektir. İşe
alım süreçlerinde hedef kitle ile olan etkileşimi güçlendirecek kariyer sitesinin yenilenmesi ve çalışana yakın İnsan Kaynakları öngörüsünden
hareketle; İnsan Kaynakları uygulama ve süreçlerinin dijitalleştirilerek çalışanın kendini bu platformlar aracılığı ile daha etkin ifade etmesi
amaçlanmaktadır. Bununla birlikte; yeni mezun adaylar tarafından finans sektöründe en çok tercih edilen kurum olmaya devam edilmesi
hedeflenmektedir. Yüksek potansiyel ve performansa sahip insan kaynağı istihdamına, Banka ve çalışanlar arasında geri bildirim ve iletişim
kültürünün desteklenmesine yönelik çalışmalara devam edilecektir.
İş Bankası Performans Yönetimi uygulamalarında her dönemde olduğu gibi; Banka’nın iş hedefleri doğrultusunda yurt içinde ve dışında tüm
Banka çalışanlarının gelişimini destekleyecek, kurumsal değerler ile uyumlu, kolektif sermaye anlayışını ve iletişim kültürünü güçlendirecek
yeni uygulamaların hayata geçirilmesi hedeflenmektedir. Bu yaklaşım çerçevesinde, İş Bankası çalışanlarının bireysel katkılarının daha
görünür kılınması, geri bildirim kültürünün günlük iş hayatının bir parçası haline gelmesi sağlanarak iletişim, çalışan verimliliği, bağlılığı ve
motivasyonunun artırılması 2016 yılında da Performans Yönetimi faaliyetlerinin öncelikleri arasında olacaktır.
2016 yılında İş Bankası eğitim faaliyetleri, yeni tasarlanan TUTOM EğitimMerkezi’nde yürütülmeye başlanacaktır. Sınıf eğitimlerinin
konseptindeki değişime paralel olarak, çalışanların öğrenme olanaklarına erişebilecekleri eğitim altyapısı yenilenecektir. Bu sayede, Banka
çalışanlarına yeni nesil öğrenme araçlarına diledikleri anda ve diledikleri yerden hızla ulaşabilme imkanı sağlanacaktır. “Sermaye Piyasaları
Portalı” ve “Adım Adım Finansal Analiz Portalı” gibi konuya özel iki öğrenme platformunun hazırlıkları tamamlanmıştır. Ayrıca Banka ürün
ve uygulamaları hakkında çok kullanıcılı bir oyun tasarlanmış olup tümü 2016 yılında kullanıma sunulacaktır. Yönetim Gelişim Programları
kapsamında Pazarlama Akademisi ve Veri Yönetimine ilişkin programlar devam edecektir.
İş Bankası’nda İnsan Kaynakları Uygulamaları
I...,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63 65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,...IV
Powered by FlippingBook