12. Menfaat Sahiplerinin Yönetime Katılımı
İş Bankası çalışan ve emeklileri, Banka hissedarı olan T. İş Bankası Munzam Sosyal Güvenlik ve Yardımlaşma Sandığı Vakfı aracılığı ile
yönetime katılmaktadır. Diğer pay sahipleri ise Ana Sözleşme düzenlemeleri çerçevesinde Genel Kurul’da Banka’nın yönetime ilişkin
karar verme sürecine oy kullanmak suretiyle katılmaktadır.
Ayrıca, çalışanların Banka faaliyetlerine ilişkin önerilerini iletebilecekleri bir öneri sistemi bulunmaktadır. İş Bankası’nda çalışanların
her türlü talep ve şikâyetlerini doğrudan üst yönetime iletebildikleri bir çevrimiçi iletişim ortamı mevcuttur.
13. İnsan Kaynakları Politikası
İş Bankası’nın insan kaynakları politikalarının ana esasları fırsat eşitliği, adalet, saydamlık ve performans ilkelerine dayandırılmıştır.
İlgili politikalar temel davranış kuralları ve etik değerlere de bağlı kalınarak, gelişim imkânlarını artıracak şekilde uygulanmaktadır.
İş gücü ihtiyacının karşılanması, İş Bankası’nın insan kaynaklarına özgü vizyon ve misyonuna uygun şekilde, işin gerektirdiği
yetkinlik ve vasıflara sahip kişilerin, uygun değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılarak işe alınması ve istihdam edilmesi suretiyle
gerçekleştirilmektedir. Bu bağlamda, temel işe alım kriterleri de yazılı olarak belirlenmiş olup, süreçlerde bu kriterlere uygun hareket
edilmektedir.
İş Bankası’nın yönetici kadrolarında prensip olarak kurum içinden yetişen çalışanlar istihdam edilmektedir. İhtiyaçlar doğrultusunda
özel uzmanlık gerektiren alanlarda profesyonel danışmanlık da dâhil olmak üzere gerektiğinde dış kaynak da kullanılmaktadır.
Çalışanların performansları, görevlerine uygun bir biçimde belirlenen performans değerlendirme kriterleri çerçevesinde periyodik
olarak çalışan ile birlikte karşılıklı görüşme yapılarak değerlendirilmekte ve çalışanların gerek performanslarının artırılmasını gerekse
bir üst göreve hazırlanmalarını teminen, güçlü ve/veya geliştirilmesi gereken yönleri tespit edilerek gelişim ve eğitim planları
oluşturularak bu planların uygulanmasına ve eğitim ihtiyaçlarının giderilmesine yönelik faaliyetler gerçekleştirilmektedir. Sürekli
gelişimi esas alan bir kariyer yönetimi felsefesi doğrultusunda, çalışanların sahip oldukları özellikler dikkate alınarak, Banka’nın
ihtiyaçlarının karşılanması ve verimlilik açısından en uygun oldukları pozisyonlarda değerlendirilmeleri sağlanmaktadır.
İş Bankası’nda çalışmaya aday olacak kişiler İnsan Kaynakları uygulamalarından ve işe alımlardan Bankanın ik.isbank.com.tr adresli
İnsan Kaynakları sitesi aracılığı ile haberdar edilmektedir.
İş Bankası’nda işe yeni başlayan çalışanların çalışma ortamına uyum süreçlerinin hızlandırılmasına ve işteki verimliliklerinin
artırılmasına destek olacak bir oryantasyon programı uygulanmaktadır.
Kurum içi bilgi paylaşımını artırmak ve çalışanlar ile iletişimi daha etkin hale getirmek amacıyla oluşturulan İş Bankası Kurumsal
Portalı sayesinde tüm çalışanlara Banka mevzuatı, bölümlerin çalışmaları, görev tanımı ve dağılımları, performans yönetimi
uygulamaları, güncel duyurular ve yardımcı kaynaklara hızlı bir şekilde ulaşma imkânı tanınmaktadır.
İş Bankası çalışanlarının örgütlendiği Banka- Sigorta İşçileri Sendikası (BASİSEN) tarafından atanan işyeri sendika temsilcileri
mevcuttur. Çalışanlar ve İş Bankası arasındaki ilişkilerin yürütülmesi sürecinde ilgili sendika temsilcileri yapıcı ve etkin bir rol
oynamaktadırlar.
İş Bankası ile BASİSEN arasında iki yılda bir Toplu İş Sözleşmesi imzalanmaktadır. 01.04.2012 - 31.03.2014 dönemini kapsayan Toplu
İş Sözleşmesi, 22.03.2013 tarihinde imzalanmıştır. İş Bankası çalışanlarına yönelik tazminatların esasları Toplu İş Sözleşmesi ile
belirlenmekte olup, Toplu İş Sözleşmesi İş Bankası Kurumsal Portalı’nda çalışanlarla paylaşılmaktadır.
İş Bankası’nda ırk, dil, din ve cinsiyet ayrımı yapılmaması ve insan haklarına saygı gösterilmesi esastır.
14. Etik Kurallar ve Sosyal Sorumluluk
İş Bankası sahip olduğu iştirakler ile birlikte ulusal ekonomiye sağladığı katkı, kamu yararına dönük vizyonu, yarattığı ciddi istihdam
seviyesi ve yönetim unsurları arasında yer alan sosyal sorumluluk bilinci ile Türkiye’nin en büyük ekonomik aktörlerinden biridir.
İş Bankası, Türkiye Bankalar Birliği’nin ilan ettiği Bankacılık etik ilkelerini benimsemiş olup, bu ilkeler Banka’nın kurumsal internet
sitesi vasıtasıyla kamuya duyurulmaktadır.
Kurulduğu günden beri, modern toplumun temel gereksinimleri olan ve ülkenin geleceğini doğrudan ilgilendiren alanlara ciddiyetle
eğilen İş Bankası 2007 yılında oluşturulan Sosyal Sorumluluk Uygulama Yönetmeliği çerçevesinde eğitim, çevre, kültür ve sanat
alanlarındaki uzun soluklu, toplumu ileriye götürecek, geniş kapsamlı, sürdürülebilir ve yaygınlaştırılabilir nitelikteki sosyal
sorumluluk projelerine destek vermektedir.
Bu alanlardaki faaliyetlerle ilgili detaylı bilgilere İş Bankası’nın internet sitesi ve faaliyet raporlarında yer verilmektedir.
Kurumsal Yönetim
85
İş Bankası
2013 Faaliyet Raporu