Anında Bankacılık kanallarından yapılan
karşılaştırılabilir işlemlerin oranı, 2013 yılında
dünya ölçeğinde başarı referansı kabul edilen
%75-80 aralığını aşarak%80,5’e ulaşmıştır.
2013 Yılında İş Bankası ve Faaliyetleri
Alternatif DağıtımKanalları
Alternatif DağıtımKanallarında “Türkiye’nin En İyi Çok
Kanallı Bankası Olmak” vizyonuyla çalışmalarını sürdüren
İş Bankası, bu alandaki tüm uygulamalarını Anında
Bankacılık markası altında sunmaktadır.
İş Bankası’nın alternatif dağıtım kanalları vizyonu “Türkiye’nin
En İyi Çok Kanallı Bankası Olmak”tır. Banka, bu alandaki
tüm uygulamalarını Anında Bankacılık markası altında
yapılandırmıştır.
Anında Bankacılık kanallarından yapılan karşılaştırılabilir
işlemlerin oranı, 2013 yılında dünya ölçeğinde başarı referansı
kabul edilen %75-80 aralığını aşarak %80,5’e ulaşmıştır.
2013 yılında İş Bankası Bankamatiklerini kullanan müşteri
sayısı yaklaşık 8 milyona yükselirken, internet kanalını kullanan
müşterilerin sayısı 2,1 milyon kişiye ulaşmıştır. Mobil bankacılık
uygulamalarını (İşCep, İşPad ve İşWap) kullanan müşteri sayısı
ise bir önceki yıla göre %129 artış göstererek 727 bin kişiyi
aşmıştır.
2013 yılında alternatif dağıtım kanallarının yenilikçi
uygulamaları, ürün tanıtım faaliyetleri ve iletişim çalışmaları
yurt içi ve yurt dışında çeşitli ödüller almaya devam etmiştir. Bu
dönemde İş Bankası;
- “İşCep QR Kodla Bankamatikten Para Çekme” uygulamasıyla,
uluslararası iş dünyasının saygın ödüllerinden Stevie Awards’ta
“Yılın En İyi Yeni Ürünü Kategorisi”nde Altın Stevie ödülüne,
- Hürriyet Gazetesi tarafından 10.’su düzenlenen ‘Kırmızı
Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde, En İyi Tablet Uygulaması
kategorisinde “Yenilenen İşPad için Parmağınızı Yeniliyoruz”
uygulaması ile Kırmızı ödülüne
layık görülmüştür.
“Öncü ve yenilikçi banka” algısında lider
Banka’nın müşterileri nezdindeki öncü ve yenilikçi algısı
izlenmeye devam edilmiştir. 2013 yıl sonu itibarıyla
karşılaştırmalı algı ölçüm verilerine göre İş Bankası diğer birçok
alanda olduğu gibi “öncü, yenilikler getiren banka” algısında da
lider durumdadır.
Müşteri deneyimini kolaylaştıran yenilikler
2013 yılında kanallara erişimin güvenli olduğu kadar rahat da
olması için müşteri deneyimini kolaylaştıracak değişiklik ve
yeniliklere gidilmiştir. Bu çerçevede İş Bankası;
-- Kurumsal internet sitesi
üzerinden genel
bankacılık ve ürünleri hakkında müşterilerinin temsilciler ile
yazışarak bilgi almalarını sağlayan Canlı Yardım hizmetini,
-- Bireysel İnternet Şubesi kullanıcılarının ihtiyaçları göz önüne
alınarak T.C. kimlik numarası ve Bankamatik/kredi kartı ile giriş
seçeneklerini,
-- Intel Doğrulama ile Bireysel ve Ticari İnternet Şubesi’ne tek
kullanımlık şifre girişine gerek olmaksızın hızlı ve güvenle giriş,
-- İşCep’e mobil onay ile giriş uygulamalarını
2013 yılı içinde müşterilerinin hizmetine sunmuştur.
Bankamatik
Türkiye geneline yaygın ve en geniş kullanıcı sayısına sahip
Anında Bankacılık kanalı Bankamatik ağıdır.
Bankamatik, İş Bankası bireysel müşterilerinin tercihlerinde
önemli bir rol oynamaktadır. Türkiye’nin en geniş Bankamatik
ağı vasfı 2013 yılında da sürdürülmüştür. 2013 yılı içinde
hizmete alınan 826 yeni Bankamatik ile yıl sonu itibarıyla yurt içi
ve yurt dışı toplam Bankamatik sayısı 5.678 adede ulaşmıştır.
İş Bankası, müşterilerine, Bankamatiklerden yanlarında
herhangi bir kart bulunmasına gerek olmadan, sadece İşCep’e
giriş yaparak ve QR kod kullanarak, istedikleri hesaplarından
para çekebilme imkânını sunmuştur. Operasyonel maliyetlerin
azaltılması ve müşteri memnuniyetinin artırılması hedefleri
doğrultusunda, Bankamatik ağındaki banknot geri dönüşümlü
cihaz oranı %32’ye ulaşmıştır.
2013 yılında Londra, Batum ve Priştine şubelerinde Bankamatik
kanalından da hizmet verilmeye başlanmıştır.
Faaliyetler
50
İş Bankası
2013 Faaliyet Raporu