İş Bankası, 11 adedi ihtisas şubesi olmak üzere
toplam80 şubesinde özel bankacılık hizmetleri
vermektedir.
2013 Yılında İş Bankası ve Faaliyetleri
Özel Bankacılık
İş Bankası Özel Bankacılık, 2013 yılında ihtisaslaşmış
şube ağını genişletmeye ve hizmet sunumunu müşteri
risk algısına uygun ürün çeşitlendirmesi ile geliştirmeye
devam etmiştir.
İş Bankası, 11 adedi ihtisas şubesi olmak üzere toplam 80
şubesinde müşteri gizliliğine önem veren, karşılıklı güven
ilişkisine dayanan, uzun süreli, şeffaf yönetim anlayışıyla
yürütülen özel bankacılık hizmetleri vermektedir. Uzman,
deneyimli ve portföyünde sınırlı sayıda müşteri bulunduran
Özel Bankacılık Müşteri İlişkileri Yöneticileri ile sunulan
kişiselleştirilmiş hizmetler, 2013 yılında müşteri ilişki derinliğinin
artmasında önemli rol oynamıştır. Banka, yıl sonu itibarıyla 23
bini aşkın müşterinin yaklaşık 25 milyar TL tutarındaki varlığını
yönetmektedir.
Özel Bankacılık İhtisas Şubeleri
2013 yılında açılan Nişantaşı Özel Bankacılık/İstanbul, Sirkeci
Özel Bankacılık/İstanbul ve Yenişehir Özel Bankacılık/Ankara
şubeleri ile toplam özel bankacılık ihtisas şube sayısı 11’e
yükselmiştir.
Ülkemizin coğrafi servet dağılımına paralel olarak, İstanbul,
Ankara, İzmir, Adana ve Antalya illerinde müşterilerin İş Bankası
Özel Bankacılık hizmetlerine erişimini sağlayan şube ağı büyük
ölçüde oluşturulmuştur.
Alternatif yatırım araçları sunumu
2013 yılında, özel bankacılık müşterilerine süreçleri
farklılaştırılmış bankacılık ürünlerinin yanı sıra, risk profilleri
gözetilerek, talepleri uyarınca alternatif yatırım ürünleri ile
türev ürünler sunulmuştur. Düşük faiz ortamında alternatif
yüksek getiri imkânlarından faydalanmayı hedefleyen özel
bankacılık müşterileri tarafından yıl boyunca yapılan 2.000’in
üzerindeki türev işlemde yaklaşık 7 milyar TL düzeyinde işlem
hacmi gerçekleştirilmiştir.
İş Bankası bono ve tahvil halka arzları özel bankacılık müşterileri
tarafından yoğun ilgi görmüştür. 2013 yılında gerçekleştirilen
ihraçlarda özel bankacılık müşterilerinden 1,2 milyar TL’lik talep
toplanmıştır.
Privia markalı ürünlerdeki gelişim
İş Bankası Özel Bankacılık, müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun
farklılaştırılmış süreçlerle değer yaratan ürün ve hizmetleri
Privia markası altında sunmaktadır.
Bir önceki yıla oranla, 2013 yılında Privia kredi kartı kullanımı
%60; Privia bireysel krediler hacmi %50 düzeyinde artış
göstermiştir. 2013 yılında özel bankacılık müşterilerine
pazarlanan Privia bireysel emeklilik hesaplarının toplam katkı
payı üretimi ise %62 artışla 31 milyon TL’ye ulaşmıştır.
Faaliyetler
42
İş Bankası
2013 Faaliyet Raporu