İş Bankası’nda 2009 Yılının Değerlendirilmesi
Genel Olarak
İş Bankası, 2009 yılında, farklı iş kollarında sergilediği istikrarlı performansıyla gerçek bir sürdürülebilirlik örneği oluşturmuştur.

2009 Yılında İş Bankası
- %16,1’lik büyüme kaydeden İş Bankası’nın aktif büyüklüğü 2009 yılının sonunda 113,2 milyar TL’ye ulaşmış bulunmaktadır.
- Banka, toplam kredilerde %1,5 artış ile 48,3 milyar TL’ye ulaşmıştır.
- 2009 yıl sonunda, İş Bankası’nın toplam mevduatı 72,2 milyar TL, Türk lirası tasarruf mevduatı ise 30,0 milyar TL olmuştur. Banka’nın pazar payları ise tasarruf mevduatında %15,0, toplam mevduatta ise %14,0 olarak gerçekleşmiştir. (*)
- Banka’nın Kurumsal Bankacılık nakdi kredi portföyü 2009 yılında %7,7 artış kaydetmiştir.
- 5 milyonu aşkın kredi kartı, 28,6 milyar TL kredi kartı toplam cirosu ve %14,1’lik ciro bazlı piyasa payına sahip olan Banka, Türkiye kartlı ödeme sistemleri pazarının önemli bir aktörüdür.
- İş Bankası’nın Özel Bankacılık müşteri sayısı 36 bini aşmıştır. Banka tarafından yönetilen toplam müşteri varlığı ise 2009 yıl sonu itibarıyla 25 milyar TL’nin üzerindedir.
- Sermaye piyasalarının değişmez lideri olan İş Bankası, yatırım fonlarında %22,5’lik pazar payına sahiptir. İş Bankası yatırım fonları portföy büyüklüğü 6.776 milyon TL’ye ulaşmıştır.
- İş Bankası, 2009 yılının global kriz koşullarında dahi dış kaynak yaratmakta yüksek derecede yetkin bir kurum olduğunu bir kez daha ortaya koymuştur. Banka, iki sendikasyon kredisi kapsamında toplam 605 milyon dolar ve 518,8 milyon euro kaynak sağlamıştır.
- İş Bankası 2009 yılında şube ağını genişletmeyi sürdürmüştür. Yıl sonu itibarıyla Banka 22 bini aşkın çalışanıyla, 1.078 yurt içi ve 15 yurt dışı şubesinde hizmet sunmaktadır.
- 2009 yılında İş Bankası’ndaki toplam bankacılık işlemlerinin %61,2’si alternatif dağıtım kanalları üzerinden gerçekleştirilmiştir. İş Bankası’nın en yaygın alternatif dağıtım kanalını oluşturan Bankamatik sayısı yıl sonunda 3.591’e ulaşmıştır.
- İş Bankası’nın internet sitesi “isbank.com.tr”, internet alanında en saygın yarışmalarından biri olarak kabul edilen IAC’de “Seçkin Web Sitesi” ödülünü kazanmıştır.
- İş Bankası 2009 yılında da müşterilerine yenilikçi ve katma değeri yüksek ürün ve hizmetler sunmayı sürdürmüştür.
- İş Bankası, sosyal sorumluluk çalışmalarını “toplumla paylaşma ve katılımcılık” ilkeleri kapsamında yoğun olarak sürdürmüştür. “Satranç”, “81 İlden 81 Öğrenci”, “Karneni Göster, Kitabını Al”, “81 İlde 81 Orman” Banka’nın kurumsal sosyal sorumluk anlayışı kapsamında yürüttüğü projelerden ilk akla gelenlerdir.
Net faiz gelirlerinde %34,5’lik bir artış kaydeden İş Bankası, 2009 yılında net kârını %57,2 oranında artırmayı başarmıştır.


(*) Piyasa payları, faiz tahakkuk ve reeskontları dikkate alınmaksızın Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nca yayınlanan aylık sektör verileri kullanılarak hesaplanmış olup, sektör rakamlarına Katılım Bankaları ile Kalkınma ve Yatırım Bankaları dahildir.