Ana Sayfa İletişim English

1924’ten Bugüne İş Bankası

  • İş Bankası, sermaye birikiminin zayıf olduğu Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye’nin ekonomik gelişmesinde önemli görevler üstlenir.
  • En küçük tasarrufu değerlendirmek ve kalkınmaya aktarmak üzere kurulan İş Bankası, Türk toplumunda tasarruf bilincinin yerleşmesi ve gelişmesinde büyük rol oynar.
  • İş Bankası takip eden yıllarda yurdun dört bir yanında şubeleşmeye ve büyümeye başlar.
  • 1932 yılında Almanya’nın Hamburg ve Mısır’ın İskenderiye şehirlerinde ilk yurt dışı şubelerini açan İş Bankası, yurt dışında şube açan ilk Türk bankası olur.
  • 1950’li yıllar İş Bankası’nın iştirak portföyünü geliştirdiği bir döneme işaret eder.
  • Banka’nın iştirakleri Türk sanayinin itici gücü olurken, imalat sektörleri başta olmak üzere pek çok iş koluna yatırım yapılır ve finansman sağlanır. 1960’lı ve 1970’li yıllarda şubeleşmeye hız veren İş Bankası, 1980’li yıllarda yurt dışındaki şube ağının gelişmesine özel önem verir.
  • 1980’li yıllarla birlikte, İş Bankası çok kanallı bankacılık vizyonu doğrultusunda geniş bir yelpazede müşterilerine hizmet sunmaya başlar.
  • 1982 yılında ilk ATM’leri Türkiye’ye getiren İş Bankası aynı zamanda “Bankamatik” isminin bir marka haline gelmesini de sağlar.
  • Aynı yıl hizmete sunulan “Mavi Hat” ve 1997 yılında ilk internet şubesinin kullanıma açılmasıyla, İş Bankası bu alanda da öncü bir rol üstlenir.
  • O yıllardan itibaren İş Bankası, sunulan hizmetlerin kalitesi ve çeşitliliğini müşterilerinin istekleri ve beklentileri doğrultusunda artırmak için gerek AR-GE faaliyetleri gerekse yeni teknolojilerin kullanılması ile ilgili çalışmaları yürütür.
  • 2000 yılında Genel Merkezini Ankara’dan İstanbul’a taşıyan İş Bankası, istikrarlı büyümesini sürdürür.
  • Dünya ve ülke ekonomisinin yaşayacağı değişimleri öngörerek tarihindeki en büyük dönüşüm projesini hayata geçirir: İş Bankası, stratejik hedefleri doğrultusunda müşteri odaklı yeni bir yapılanmaya yönelir.
  • İş Bankası son yıllarda teknolojinin hızlı gelişimine paralel olarak, müşterilerinin tüm işlemlerini kolay, hızlı ve güvenilir bir şekilde en uygun alternatif dağıtım kanalından 7 gün 24 saat gerçekleştirme imkanı sunacak yenilikçi, çok kanallı bankacılık ağını geliştirmeye devam eder.