İş Bankası’nda 2009 Yılının Değerlendirilmesi
Özel Bankacılık
Kişiselleştirilmiş hizmetin değeri
İş Bankası, toplam varlığı içinde önemli bir paya sahip olan özel bankacılık müşterilerine, beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda kişiye özel finansal ürün ve hizmetler sunmaktadır. Karşılıklı güven, gizlilik ve kaliteli hizmet temellerinde yürütülen özel bankacılık faaliyetleri çerçevesinde finansal ihtiyaçlarının tek bir noktadan ve üst seviyede müşteri memnuniyeti sağlanarak karşılanması amaçlanmaktadır.
36 bin özel bankacılık müşterisi
2010 yılından itibaren özel bankacılık alt limiti 250 bin TL olarak belirlenmiş olup bu kritere göre 36 bini aşkın özel bankacılık müşterisinin Banka tarafından yönetilen toplam varlığı 25 milyar TL’nin üzerindedir.
2009 yılında sektör dinamiklerinin yanı sıra özel bankacılık müşterilerinin farklı yatırım ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla yapılandırılmış mevduat ürünleri ile farklı dayanak varlıklardan oluşan anapara koruma amaçlı/garantili fonlar piyasaya sunulmuştur.
2009 yılı içerisinde piyasaya sunulan anapara koruma amaçlı ve garantili fonlar büyük talep görmüştür.
İş Bankası tarafından 2009 yılı içerisinde halka arzı yapılan anapara koruma amaçlı ve garantili fonlarda toplanan talebin çoğunluğu özel bankacılık müşterilerine aittir. 2009 yılında özel bankacılık müşterilerine yönelik farklılaştırılmış ürün ve hizmet sunumu kapsamında, kişiye özel limitlerle avantajlı bireysel kredi paketleri hazırlanmış ve doğrudan iletişim yoluyla sunulmuştur.
Nitelikli bilginin varlık yönetiminde büyük değer taşıdığına inanan İş Bankası, para ve sermaye piyasalarındaki gelişmeler hakkında günlük, haftalık ve aylık piyasa raporlarını müşterileriyle düzenli olarak paylaşmaya 2009 yılında da devam etmiştir.
İş Bankası özel bankacılık müşterilerine 22 noktada hizmet sunmaktadır.
İş Bankası, özel bankacılık müşterilerine, İstanbul, Ankara ve İzmir’de bulunan belirli şubelerinde konumlandırdığı 22 özel bankacılık alanında, müşteri gizliliğini gözeterek nitelikli hizmet sunmaktadır. Diğer taraftan 2009 yılı içerisinde ilk ihtisas şubesi olan İstanbul Özel Bankacılık Şubesi hizmete girmiştir.
Şubelerde, portföylerindeki sınırlı sayıda müşteriye hizmet veren Müşteri İlişkileri Yöneticileri her türlü geleneksel bankacılık ürün ve hizmetlerinin yanı sıra, müşterilerinin risk profiline uygun olarak yapılandırılmış ürünler de dahil olmak üzere geniş yatırım seçenekleri sunmaktadır.
İş Bankası, özel bankacılık müşterilerine yönelik ayrıcalıklı hizmetlerini “Privia” markası altında yapılandırmıştır.
Privia Programı
İş Bankası, özel bankacılık müşterilerine yönelik ayrıcalıklı hizmetlerini “Privia” markası altında yapılandırmıştır.
Privia Kart aracılığıyla ilgili müşterilere yurt içi ve yurt dışı tüm İş Bankası şubelerinde öncelikli ve bire bir hizmet, ücretsiz bankacılık işlemleri, A ve B Tipi Privia Değişken Yatırım Fonları, Anadolu Hayat Emeklilik tarafından hazırlanan Privia Emeklilik Planı, sağlık ve kültür alanında ayrıcalıklı uygulamalar, sınırsız sayıda refakatçiyle beraber havalimanlarında bulunan Millenium Lounge hizmetinden yararlanma gibi birtakım kişiye özel hizmetler sunulmaktadır.
İş Bankası, özel bankacılık iş kolundaki varlığını güçlendirmeyi sürdürecektir.
2010 yılında İş Bankası özel bankacılık iş kolundaki varlığını ve hizmet sunumunu geliştirmeye yoğun olarak devam edecek; Privia Kart uygulaması kapsamında sunduğu ayrıcalıkları geliştirmeye ve zenginleştirmeye yönelik çalışmalarını sürdürecektir.
İş Bankası, değişen ve gelişen piyasa koşulları doğrultusunda, müşterilerine yeni ürün ve hizmetler sunma konusundaki fırsatları değerlendirmeye kararlıdır. 2010 yılında Banka, özel bankacılık portföyünü büyütmek için mevcut müşterileriyle ilişkilerin derinleştirilmesi kadar yeni müşteri kazanımına da odaklanacaktır.