1924'ten Bugüne İş Bankası
İş Bankası, sermaye birikiminin zayıf olduğu Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye’nin ekonomik gelişmesinde önemli görevler üstlenmiştir.
En küçük tasarrufu değerlendirmek ve kalkınmaya aktarmak üzere kurulan İş Bankası, Türk toplumunda tasarruf bilincinin yerleşmesi ve gelişmesinde büyük rol oynamıştır.
İş Bankası, kuruluşundan hemen sonra yurdun dört bir yanında şubeleşmeye ve büyümeye başlamıştır.
1932 yılında Almanya’nın Hamburg ve Mısır’ın İskenderiye şehirlerinde ilk yurt dışı şubelerini açan İş Bankası, yurt dışında şube açan ilk Türk bankasıdır.
1950’li yıllar İş Bankası’nın iştirak portföyünü geliştirdiği bir dönemi işaret etmektedir.
Banka’nın iştirakleri Türk sanayisinin itici gücü olurken, imalat sektörleri başta olmak üzere pek çok iş koluna yatırım yapılır ve finansman sağlanır. 1960’lı ve 1970’li yıllarda şubeleşmeye hız veren İş Bankası, 1980’li yıllarda yurt dışındaki şube ağının gelişmesine özel önem vermiştir.
1980’li yıllarla birlikte, İş Bankası çok kanallı bankacılık vizyonu doğrultusunda geniş bir yelpazede müşterilerine hizmet sunmaya başlamıştır.
1982 yılında ilk ATM’leri Türkiye’ye getiren İş Bankası aynı zamanda “Bankamatik” isminin bir marka haline gelmesini de sağlamıştır.
1991 yılında hizmete sunulan “Mavi Hat” ve 1997 yılında ilk internet şubesinin kullanıma açılmasıyla, İş Bankası alternatif dağıtım kanallarında da öncü bir rol üstlenmiştir.
O yıllardan itibaren İş Bankası, sunulan hizmetlerin kalitesi ve çeşitliliğini müşterilerinin istekleri ve beklentileri doğrultusunda artırmak için gerek AR-GE faaliyetleri gerekse yeni teknolojilerin kullanılması ile ilgili çalışmaları yoğun olarak yürütmüştür.
2000 yılında Genel Merkezini Ankara’dan İstanbul’a taşıyan İş Bankası, güçlü ve istikrarlı büyümesini sürdürmüştür.
2006 yılında başlattığı MOD projesi ile İş Bankası, stratejik hedefleri doğrultusunda müşteri odaklı yeni bir yapılanmaya yönelmiş ve yapısal bir devrim niteliğindeki çok sayıdaki projeyi başarıyla tamamlamıştır.
İş Bankası son yıllarda teknolojinin hızlı gelişimine paralel olarak, müşterilerinin tüm işlemlerini kolay, hızlı ve güvenilir bir şekilde en uygun alternatif dağıtım kanalından 7 gün 24 saat gerçekleştirme imkânı sunacak yenilikçi, çok kanallı bankacılık ağını geliştirmeye devam etmiştir.
Uluslararası varlığını genişletme hedefi kapsamında, Balkanlar ve Orta Doğu dâhil, Türkiye’nin çevre coğrafyasında yer alan piyasaları yakından izleyen İş Bankası öncelikle bölgesel daha sonra küresel bir banka olma vizyonu çerçevesinde adımlar atmıştır. 2011 yılında yurt dışı hizmet ağını yeni şubeler ile güçlendiren İş Bankası, tarihinde ilk kez bir banka satın alma işlemi gerçekleştirerek, Moskova merkezli bir banka satın almıştır. Söz konusu banka İşbank Rusya adıyla faaliyet göstermeye başlamıştır.
İlkler ve Öncülükler
İş Bankası’nın Türk bankacılık sektörüne sunduğu ilkler ve öncülüklerden satırbaşları…