1924'ten Bugüne İş Bankası

İş Bankası, sermaye birikiminin zayıf olduğu Cumhuriyetin ilk yıllarında Türkiye’nin ekonomik gelişmesinde önemli görevler üstlenmiştir.

En küçük tasarrufu değerlendirmek ve kalkınmaya aktarmak üzere kurulan İş Bankası, Türk toplumunda tasarruf bilincinin yerleşmesi ve gelişmesinde büyük rol oynamıştır.

İş Bankası, kuruluşundan hemen sonra yurdun dört bir yanında şubeleşmeye ve büyümeye başlamıştır.

1932 yılında Almanya’nın Hamburg ve Mısır’ın İskenderiye şehirlerinde ilk yurt dışı şubelerini açan İş Bankası, yurt dışında şube açan ilk Türk bankasıdır.

1950’li yıllar İş Bankası’nın iştirak portföyünü geliştirdiği bir dönemi işaret etmektedir.

Banka’nın iştirakleri Türk sanayisinin itici gücü olurken, imalat sektörleri başta olmak üzere pek çok iş koluna yatırım yapılır ve finansman sağlanır. 1960’lı ve 1970’li yıllarda şubeleşmeye hız veren İş Bankası, 1980’li yıllarda yurt dışındaki şube ağının gelişmesine özel önem vermiştir.

1980’li yıllarla birlikte, İş Bankası çok kanallı bankacılık vizyonu doğrultusunda geniş bir yelpazede müşterilerine hizmet sunmaya başlamıştır.

1982 yılında ilk ATM’leri Türkiye’ye getiren İş Bankası aynı zamanda “Bankamatik” isminin bir marka haline gelmesini de sağlamıştır.

1991 yılında hizmete sunulan “Mavi Hat” ve 1997 yılında ilk internet şubesinin kullanıma açılmasıyla, İş Bankası alternatif dağıtım kanallarında da öncü bir rol üstlenmiştir.

O yıllardan itibaren İş Bankası, sunulan hizmetlerin kalitesi ve çeşitliliğini müşterilerinin istekleri ve beklentileri doğrultusunda artırmak için gerek AR-GE faaliyetleri gerekse yeni teknolojilerin kullanılması ile ilgili çalışmaları yoğun olarak yürütmüştür.

2000 yılında Genel Merkezini Ankara’dan İstanbul’a taşıyan İş Bankası, güçlü ve istikrarlı büyümesini sürdürmüştür.

2006 yılında başlattığı MOD projesi ile İş Bankası, stratejik hedefleri doğrultusunda müşteri odaklı yeni bir yapılanmaya yönelmiş ve yapısal bir devrim niteliğindeki çok sayıdaki projeyi başarıyla tamamlamıştır.

İş Bankası son yıllarda teknolojinin hızlı gelişimine paralel olarak, müşterilerinin tüm işlemlerini kolay, hızlı ve güvenilir bir şekilde en uygun alternatif dağıtım kanalından 7 gün 24 saat gerçekleştirme imkânı sunacak yenilikçi, çok kanallı bankacılık ağını geliştirmeye devam etmiştir.

Uluslararası varlığını genişletme hedefi kapsamında, Balkanlar ve Orta Doğu dâhil, Türkiye’nin çevre coğrafyasında yer alan piyasaları yakından izleyen İş Bankası öncelikle bölgesel daha sonra küresel bir banka olma vizyonu çerçevesinde adımlar atmıştır. 2011 yılında yurt dışı hizmet ağını yeni şubeler ile güçlendiren İş Bankası, tarihinde ilk kez bir banka satın alma işlemi gerçekleştirerek, Moskova merkezli bir banka satın almıştır. Söz konusu banka İşbank Rusya adıyla faaliyet göstermeye başlamıştır.

İlkler ve Öncülükler

İş Bankası’nın Türk bankacılık sektörüne sunduğu ilkler ve öncülüklerden satırbaşları…

  • Tasarruf alışkanlığını yaratmak ve yaygınlaştırmak amacıyla Türk toplumuna kumbarayı sunmuştur.
  • Günlük harcamalarda çek uygulamasını başlatmıştır.
  • “Bankamatik” ile Türkiye’de elektronik bankacılığın temellerini atmıştır.
  • Avrupa ve Kıbrıs’ta ilk Türk banka şubelerini açmıştır.
  • Finans sektöründe ilk yatırım hesabı hizmetini sunmuştur.
  • İlk yatırım fonunu kurmuştur.
  • Türkiye’de bir banka bünyesinde ilk menkul kıymet alım satımını başlatmıştır.
  • İlk interaktif telefon bankacılığı hizmetini başlatmıştır.
  • İlk internet şubesini müşteri kullanımına açmıştır.
  • WAP telefon bankacılığı işlemlerini başlatmıştır.
  • İlk Java tabanlı Cep Telefonu Bankacılığı hizmetini müşterilerinin kullanımına açmıştır.
  • Türkiye’de TRLIBOR piyasasına endeksli getiri sağlayan ilk vadeli mevduat ürünü olan “Değişken Hesabı” müşterilerinin kullanımına sunmuştur.
  • Türkiye’nin ilk sosyal sorumluluk odaklı yatırım fonu olan “Çevreye Yatırım Fonu”nu kurmuştur.
  • Konut sektöründe çevre dostu teknolojilerin gelişmesine ve yayılmasına yardımcı olunması amacıyla “Çevre Dostu Konut Kredisi” ürününü müşterilerinin kullanımına sunmuştur.
  • Mobil imza ile şubeye gitmeden kredi kullanma ve kartsız para çekme işlemlerini başlatmıştır.
  • Multi touch özelliğini kullanan ilk getiri karşılaştırma uygulaması “Getiri Sihirbazı”nı müşterilerin hizmetine sunmuştur.
  • Anlık İMKB verilerini sunan ilk finansal uygulama “İş’te Yatırım iPhone” uygulamasını müşterilerin kullanımına açmıştır.
  • Üçüncü nesil mobil telefon teknolojisi (3G) ile Görüntülü Telefon Bankacılığı uygulamasını başlatmıştır.
  • İnternet Şubesi ve Mobil Bankacılık kanallarında işlem güvenliğini pekiştiren, aynı zamanda Bankamatiklerden kartsız para çekme imkânı sağlayan “Cep Anahtar” uygulamasını müşterilerin kullanımına sunmuştur.
  • Dünyada bir ilk olan Biyokimlikli POS (parmak izi ile kimlik doğrulama özellikli) cihazlarını kullanıma açmıştır.
  • POS terminallerini çift yönlü bir iletişim aracına dönüştüren “İnteraktif Mesajlaşma Sistemi”ni hayata geçirmiştir.
  • Hesap özeti borcunun, bir üst limite yuvarlanarak aradaki farkın yatırım fonunda değerlendirilmesini sağlayan “Üstü Kalsın” uygulamasını Türkiye’de bir ilk olarak hizmete sunmuştur.
  • Kurlardaki aşırı yükselişlerden koruyan “Kur Korumalı (Opsiyonlu) Döviz Kredisi”, faiz oranlarındaki değişimlerden etkilenmek istemeyenler için “Sabit Faizli Rotatif (BCH) Kredi” ve Çin ile ticari ilişkisi olanlar için Çin Yuanı cinsi döviz kredisi müşterilere sunulan ilkler arasındadır.
  • Türkiye’de bir ilk olan ve kişiye özel Bankamatik devrini başlatan “Benim Bankamatik’im” uygulaması müşterilere sunulmuştur.
  • Tek tuşla para çekme olanağı tanıyan “Temassız Kartla Para Çekme” uygulaması başlatılmıştır.

 


Notu ekle     Vazgeç